Vanalles en nog wat. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Michèlle Tegelbeckers - WaarBenJij.nu Vanalles en nog wat. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Michèlle Tegelbeckers - WaarBenJij.nu

Vanalles en nog wat.

Blijf op de hoogte en volg Michèlle

04 Juni 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo lieve mensen,

Alweer een dikke week geleden dat ik jullie wat heb laten weten. In die tijd heb ik weer veel leuke dingen gedaan.

Allereerst ga ik het even hebben over de salsa. Vorige week donderdag hebben we met z’n alle af moeten dansen. We werden per vijf meiden naar binnen geroepen, hier moesten we met een willekeurige man één liedje lang salsa dansen. Aan de kant van de dansvloer zaten mensen die ons gingen beoordelen. Ik moest met Winston afdansen, een meneer die altijd een vrolijk gezicht heeft met een klein brilletje. Hij heeft me fijn geleid, want bij salsa doet de man eigenlijk het meeste werk. Als vrouw moet je de man gewoon volgen. Gelukkig zijn we allemaal geslaagd. Mijn feedback was: doordat mannen vinden dat ik zo licht ben gaan de mannen denken dat ze van alles met me kunnen doen, soms word ik door de hele ruimte geslingerd, denk het je eens in….. een grappig gezicht. Die avond hebben we uiteraard gevierd dat we allemaal geslaagd waren. De avond erna hadden we een thema feest ‘Beauty en de Nerd’. We werden met de party-bus naar het feest gereden. Een party-bus is een bus met open dak met drank en muziek. Deze rijdt door Paramaribo. Erg leuk om een keer mee te maken! Het feest was ook erg gezellig. De dag erna hadden we crazy 88. Dit zijn opdrachten die je uit moet voeren in de stad, zoals: ga met 10 chinezen op een foto, of omhels 3 mensen zonder ze iets te zeggen. Vol goede moed stapten we op de fiets om alweer naar een dik uur terug te keren. De regen kwam met bakken de hemel uit! Echt niet normaal. Onze straat stond helemaal blank! Weer een ervaring rijker zal ik maar zeggen. Zaterdag zijn we met zijn 4e lekker gaan uiteten in een super leuk restaurantje. De avond hebben we afgesloten in het casino, helaas ben ik nog steeds geen miljonair.

Deze en vorige week heb ik twee sollicitatiegesprekken via Skype gevoerd voor mijn stage van volgend schooljaar. Dat is weer eens een andere manier om te solliciteren. Gelukkig ben ik bij één van de scholen aangenomen, dus dat is een fijn gevoel!

Op stage gaat ook alles goed. In groep 6 kan ik écht mijn ding doen. Dit geeft een erg voldaan gevoel. Ik weet niet of ik het al eens verteld heb, maar op het schoolplein lopen straathonden. Ongeveer drie weken geleden zijn er puppy’s gevonden op het schoolplein, helaas is er eentje al vrij snel overleden. We gingen geregeld bij ze kijken, tot we ze op een dag niet meer zagen. We dachten dat een van de leerlingen ze mee had genomen. Tot we vorige week toevallig bij de twee puppy’s uitkwamen, ze lagen er blijkbaar toch nog. Het bleef maar door ons hoofd spoken dat daar twee puppy’s lagen. De moeder van de puppy’s was niet vaak in de buurt. We wisten van onze vaste taxichauffeur dat hij nog een puppy wilde hebben, nou 1 +1 = 2, dus we belden onze taxichauffeur en vertelden hem dat hij twee puppy’s kon hebben (we wilden ze bij elkaar houden). Hij wilde dit graag. Voordat we de puppy’s hebben gehaald, zijn we nog informatie gaan inwinnen bij de dierenarts . Ook zijn tantes en zussen gebeld die verstand hebben van puppy’s. De puppy’s waren nog geen 6 weken oud dus dan moeten ze eigenlijk nog bij de moeder zijn. Uiteindelijk bleek het toch het beste om de puppy’s weg te halen. Op vrijdag hebben we ze opgehaald en zijn we langs de dierenstart gegaan om ze te laten behandelen. Even naar de dierenarts duurt hier al gauw 2 uur, No Spang. Na de dierenarts hebben we voeding gekocht voor de pups, ze moeten nog intensief gevoed worden. In het weekend zijn we langs onze taxichauffeur gegaan en hebben we de pups de fles gegeven, ze zijn zo lief! Nu willen we de moeder nog laten vangen zodat ze gesteriliseerd kan worden, zodat dit soort dingen voorkomen kunnen worden.

De mediatheek schiet ook al erg op. Maandag hebben we tot 5 uur doorgewerkt zodat de muurschildering af is en we een gedeelte van de mediatheek in hebben kunnen richten. Iedereen is er erg enthousiast over en we zijn stiekem al een beetje trots op het resultaat, dat mede door jullie sponsoring mogelijk is gemaakt. 11 juni is de opening. We zijn druk bezig met alle voorbereidingen, zoals alle leerlingen een liedje en een dansje aan leren voor de opening. Het schoolhoofd wil het jeugdjournaal bellen, dus wie weet komen we ook nog op de Surinaamse tv.

Dit weekend zijn we drie dagen op trip. Het is een rustige trip waar we niet veel hoeven te klimmen of lopen. Dus ik ga heel hard duimen voor lekker weer.

Groetjes en kus!
Michèlle

• 04 Juni 2014 - 09:20

Ger Hendriks:

Hoi Michelle, mooi om elke keer te lezen dat het zo goed gaat en dat je zoveel leuke dingen meemaakt. Ik denk niet dat ik je nog herken. Zeker niet op het gebied van kruipend gedierte en dergelijke. Gaaf dat je al zeker bent van een stageplek voor volgend jaar. Geniet maar van elke dag want voor je het weet ben je weer op de van A straat.
    groetjes en dikke kus Ger

• 04 Juni 2014 - 18:41

Petra:

Ha Michelke.

Ik zie dat je je tante achterna gaat met het redden van dieren.
    Wat goed van jullie.
    Volgens mij als ik dit allemaal zo lees hebben jullie het erg naar jullie zin, en hebben jullie ook tijd voor ontspanning. Geniet er nog van en hou je taai.

Heb nog veel plezier dikke knuffel van tante Petronelke

• 04 Juni 2014 - 21:59

Irene:

Ha michelle

wat een goeie actie met die honden, toppie !
    En wat een fijn gevoel dat je al een nieuwe stageplek hebt, kun je dat weer afvinken ha ha !
    Vind het erg leuk dat ik op deze manier je verhalen kan volgen en zo te horen heb je het erg naar je zin en vliegt de tijd voorbij.
    Heel veel plezier volgende week met de opening en maak er nog wat moois van , super gewoon !

Groetjes irene

• 08 Juni 2014 - 12:45

Herman:

Hallo Lieve Michelle. Eindelijk dan toch hondjes in het leven van mijn nicht! Ik weet dat je een echte dierenvriend bent. Je weet nu ook wat er allemaal bij komt kijken om ze een goed hondenleven te geven. Goed gedaan, hoor!
    Verder fijn te horen dat je goed bezig wordt gehouden met allerlei activiteiten. Dat het tot stand komen van de mediatheek nu ook vordert moet een goed gevoel geven bij jullie allen. Zou leuk zijn dat het op het jeugdjournaal zou komen, dat zou een extra compliment waard zijn. We horen het wel wat de uitslag zal worden. Reden om weer een feestje te organiseren, ik merk dat jullie daar ook goed in zijn. Het gaat je goed en lieve groetjes, Herman.

• 09 Juni 2014 - 11:25

Mariette:

Hoi Michelle,

Gisteren lekker in de tuin gezeten bij José en van Bart de link gekregen om mee te lezen met jouw verslag. Leuk om het te lezen.
    Veel succes en plezier verder.
    Groeten van René, Marije, Anne en Mariëtte