Galibi - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Michèlle Tegelbeckers - WaarBenJij.nu Galibi - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Michèlle Tegelbeckers - WaarBenJij.nu

Galibi

Blijf op de hoogte en volg Michèlle

24 April 2014 | Suriname, Paramaribo

He allemaal,

Leuk om te zien dat jullie mijn verslag gelezen hebben. Sorry dat ik niet op iedereen reageer, vat het niet persoonlijk op;). Vandaag ben ik terug gekomen van een 2 daagse trip, Galibi. Om hier te komen moesten we eerst anderhalf uur met de bus en daarna nog anderhalf uur met de boot reizen. tussen door maakten we nog een stop in Frans Gyana. Nou, ik kan je vertellen dat dit een wilde boottocht was! Helemaal drijfnat en ook nog eens achterover gekiept omdat mijn rugleuning het begaf, wat overigens wel erg grappig was. Toen we er aankwamen, kwamen we aan op een super mooi strand met palmbomen en schattige huisjes. In dit dorpje woonden 800 mensen, ze waren erg vriendelijk. We kregen hier lekker te eten en toen zijn we met de gids het 'bos' in gegaan. Hier haalde hij uit een ananasplant een redelijk grote zwarte harige spin tevoorschijn. Voor diegene die me goed kennen, jullie weten dat ik hier echt niet zo'n fan van ben. Ik heb me die dag moedig opgesteld en heb het diertje (heel) eventjes over mijn arm laten lopen.We zijn ook nog even langs de aapjes gelopen en ze hebben zo af en toe mijn lichaam gebruikt als klimrek. Rond 21 uur in de avond gingen we de boot op, we gingen opzoek naar schildpadden die hun eieren komen leggen op het land. Dit was heel bijzonder om te zien. Het zijn echt enorme beesten. We moesten ons wel aan wat regels houden, omdat er niet enorm veel schildpadden zijn. Als we ze zouden storen zou dit niet goed zijn. Van de eitjes overleefd 1 op de 1000, dus dit is echt heel weinig.Eenmaal terug hebben we onze hangmatten en klamboes opgehangen (met wat hulp) en hebben we na gezellig gekletst te hebben met de overige mensen ons hier lekker in genesteld. Ik heb kei lekker geslapen. De dag erna stond de boot voor ons klaar om ons naar huis te brengen. Vanavond gaan we voor het eerst kijken wat voor leuke clubs hier zijn, morgen gaan we op de fiets Paramaribo verkennen. Het weekend gaan we plantages bekijken en Koningsnacht/dag vieren. Maandag t/m donderdag staat de trip naar de jungle gepland. Ik ben eens benieuwd hoe me dat bevalt. De foto's zullen er volgende week op komen te staan, ik moet eerst nog iets kopen zodat ik ze op mijn laptop kan zetten. Groetjes kus Michèlle

  • 25 April 2014 - 01:01

    Amber:

    Hey!!

    Hoe gaaf dit allemaal :D
    dat je die spin überhaupt over je hand hebt laten lopen...ieksss.
    Bij de schildpadden zal het wel heel bijzonder geweest zijn. Cant wait to see the pictures!
    Geniet ervan!!
    Xxx

  • 25 April 2014 - 01:01

    Amber:

    Hey!!

    Hoe gaaf dit allemaal :D
    dat je die spin überhaupt over je hand hebt laten lopen...ieksss.
    Bij de schildpadden zal het wel heel bijzonder geweest zijn. Cant wait to see the pictures!
    Geniet ervan!!
    Xxx

  • 25 April 2014 - 10:09

    Rogér:

    Goed om te lezen dat Suriname bevalt! Ik ben ervan overtuigd dat je een te gekke tijd gaat hebben daar! Groetjes ook aan Nadine!

    X

  • 25 April 2014 - 10:22

    Sanne:

    Leuk om te lezen, Michelle! Klinkt als een mooi avontuur, nu al... Geniet er lekker van, ik volg je verhalen! x

  • 26 April 2014 - 10:52

    Herman.:

    Leuk dat jullie het zo naar je zin hebt. Ja, de rimboe moet heel uitdagend zijn. Er zijn ook prachtige kleurrijke vogels (kromsnavels) te zien en vooral te horen! Hier niet te houden vanwege het enorme geluid zij produceren.Maak er beiden een hele gezellige en boeiende tijd van. Wat zullen jullie later vaak hieraan herinnerd worden! Heel veel groetjes aan beiden! Herman.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michèlle

Actief sinds 18 April 2014
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 8563

Voorgaande reizen:

18 April 2014 - 24 Juli 2014

Koffer pakken

Landen bezocht: