Aankomst - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Michèlle Tegelbeckers - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Michèlle Tegelbeckers - WaarBenJij.nu

Aankomst

Blijf op de hoogte en volg Michèlle

22 April 2014 | Suriname, Paramaribo

He lieve vrienden, familie, kennissen,

Na een lange vlucht van 9 uur gehad te hebben ben ik geland op het vliegveld van Paramaribo. Nadat ik de o zo vriendelijke mevrouw van de douane overleefd heb, was het wachten op onze koffers. Deze kregen we vrij snel, na 30 min. Toen we naar buiten liepen stond Robert(contactpersoon) al op te wachten om ons naar ons verblijf voor de komende 3 maanden te brengen. Tijdens de 1 uur durende autoreis heb ik veel om me heen gekeken, ik vond het heel gek, maar ook leuk om te zien hoe anders het hier is! Robert heeft veel verteld over het land, de regels, hoe je je moet gedragen etc. Zo vertelde hij dat de Nederlandse stagiaires je altijd begroeten met 'hoiiii' of 'hallo'. In Paramaribo is dit niet gebruikelijk, het is zelfs een beetje onbeleefd. Hier zeggen ze 'goedemiddag' of 'goedeavond'. Ik vertelde mezelf dat ik dit niet mocht vergeten. Eenmaal aangekomen bij ons huis begroette ik de huurbaas met 'hoiii', tja blond zullen we maar zeggen. Gelukkig corrigeerde ik me gelijk en hij vond het niet erg. Robert is nog even met Nadine en mij boodschappen gaan doen. Toen we terugkwamen hebben we nog een klein uurtje met onze huurbaas gepraat, een hele vriendelijke man. Het huis ziet er trouwens prima uit. Ik zal wat foto's plaatsen. Morgen Paramaribo in om nog de nodige stempels te halen voor mijn paspoort en even Paramaribo zelf verkennen.

Kus Michèlle

  • 22 April 2014 - 06:35

    Paul:

    Hi Mies,

    Dat van het begroeten dat JIJ die fout maakt haha, kan ook niet anders

  • 22 April 2014 - 07:10

    Nancy:

    Hey michelle,

    Super dat jullie goed zijn aangekomen, geniet maar eerst lekker van je vakantie en groeten aan je grote zus.

    Xxxx van ons 4tjes

  • 22 April 2014 - 07:23

    Gwen:

    Fijn om te horen dat je veilig bent aangekomen, geniet ervan! X

  • 22 April 2014 - 09:20

    Amber:

    Hey!

    Goed om te horen dat de vlucht goed is gegaan.
    maar aangezien je meestal hoii zegt zat het er ook in om dat te zeggen. En och 1x gezegd gebeurd het je misschien niet nog eens.
    geniet ervan!!!

    xx

  • 22 April 2014 - 16:36

    Marielle:

    Ha gezusters, fijn dat de reis goed gegaan is! Geniet ervan,dikke kus, Mar

  • 22 April 2014 - 17:17

    Ellis:

    Sjoon det ut sjoon is ;-)
    Veel plezier saampjes, XXX G&E

  • 23 April 2014 - 10:51

    Herman De Kleine:

    Hoiii Michelle!
    Goede Morgen Nicht Michelle en natuurlijk Nadine! Had gisterenavond jullie Mama nog gebeld want ik kreeg de web-site er niet op steeds: "niet van toepassing!" Heb het nu anders gedaan op raad van Mama
    José.
    Heb het opgeslagen op favorieten.
    Fijn dat jullie goed zijn overgekomen en de eerste indrukken al hebben opgedaan. Super de onvangst van de mensen daar!
    Weet je dat in Paramaribo de grootste HOUTEN kathedraal van de wereld staat. In die kathedraal ligt" Peerke" sinds enkele jaren begraven. Peerke is een missionaris, komt uit Tilburg, heeft heel zijn leven in de binnenlanden van Suriname onder de melaatsen gewerkt.
    Dit zomaar als informatie naar jullie toe.
    Tot een volgende mail. Lieve nichtjes maak er wat van, pas vooral goed op jullie zelf.
    Lieve groetjes, Herman.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michèlle

Actief sinds 18 April 2014
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 8568

Voorgaande reizen:

18 April 2014 - 24 Juli 2014

Koffer pakken

Landen bezocht: